به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات ژنتیک و اصلاح نژاد ماهیان سردآبی شهید مطهری یاسوج ، جلسه هم اندیشی رئیس، معاونین و کارشناسان جهت پیشبرد اهداف مرکز، برای نخستین بار در سال 1401 به صورت حضوری برگزار گردید. دکتر محمد میثم صلاحی اردکانی، در ابتدای جلسه با اشاره به اینکه سال 1401 توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین، نامگذاری شده است، گفت: با توجه به اینکه مفاهیم عمیقی در شعار سال جاری نهفته است، باید در راستای تولید فناوری و دانش بنیان جهت ارتقای علمی و کاربردی شیلات کشور گام برداریم.
وی افزود: امسال باید تلاش بیشتری جهت اخذ اعتبار برای پیشبرد اهداف مرکز، انجام گیرد. ایشان بیان داشتند جذب اعتبارات استانی باید در دستور کار مرکز باشد و همچنین جهت انجام پروژه ها، شیلات و سازمان جهاد کشاورزی استان باید اعتباراتی را برای این مرکز در نظر بگیرند.
دکتر صلاحی اردکانی بر لزوم برگزار منظم جلسات شورای پژوهشی تاکید وافر داشتند. و تشکیل این جلسات را بسیار با اهمیت خواندند.
در ادامه دکتر نظری، معاونت پژوهشی مرکز اعلام کردند پروژه های تعریفی کارشناسان باید طوری باشد که به یک محصول دانش فناورانه منتهی گردد و در راستای شرکت دانش بنیان باشد ایشان همچنین توضیحاتی را در خصوص پروژه SPF ایراد نموده و این پروژه را از پروژه های بسیار مهم مرکز برشمردند. آقای دکتر نظری همچنین بیان داشتند معضل اصلی صنعت قزل آلا، ورود بی رویه تخم های وارداتی است که باید با تولید تخم با کیفیت در کشور، از ورود این تخم ها جلوگیری کرد.
در ادامه دکتر مرادیان معاونت پشتیبانی مرکز در خصوص تولید مولدین و برنامه ریزی در حوزه تولید ماهی قزل آلای رنگین کمان در مرکز سخنانی را ایراد فرمودند.
در پایان کارشناسان مرکز نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه موضاعات مطرح شده بیان داشتند.