دکتر کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در پیامی به مناسبت گرامی‌داشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار، این روز را فرصتی برای قدردانی از زحمات و تلاش های ارزنده این نقش‌آفرینان عرصه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه بویژه در عرصه کشاورزی و امنیت غذایی کشور دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، متن پیام دکتر کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی به این شرح است:
خبرنگاران به عنوان طلایه‌داران آگاهی، با تلاش بی‌وقفه خود‌ در جهت رشد و بالندگی جامعه نقش سازنده ای ایفا می‌نمایند. روز خبرنگار (۱۷مراد ماه) فرصت مناسبی است تا قدردان گوشه‌ای از زحمات و تلاش های ارزنده این نقش‌آفرینان در عرصه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه بویژه در عرصه کشاورزی و امنیت غذایی کشور باشیم.
رسانه‌ها در ایجاد نشاط در جامعه، حل معضلات و توسعه تعاملات مخاطبان و ذینفعان نقش مؤثری دارند و پیش‌نیاز عبور از شرایط کنونی، حرکت در مسیر جلب رضایت و مشارکت مردم،‌ ایجاد همبستگی و تقویت امید جامعه به آینده است و هر چه نخبگان، فعالان رسانه‌ای و عموم شهروندان در این مسیر فعال‌تر باشند؛ بهتر می‌توان از تنگناهای پیش رو عبور کرد.
اینک که ملت عزیزمان از طرفی با ویروس فراگیر کرونا درگیر و از طرف دیگر تحت شدیدترین تحریم‌های ناجوانمردانه قرار دارند؛ در خط مقدم، نگاه فنی و رویکرد نقادانه و تبیینی رسانه‌ها و خبرنگاران نسبت به برنامه‌ها و اقدامات دستگاه‌ها از جمله وزارت جهاد کشاورزی، به ایجاد فضایی امیدبخش و اعتمادآفرین‌ در جامعه کمک خواهد کرد.
بدون تردید خبرنگاران با تلاش مضاعف در جهت تزریق امید به جامعه و تقویت اعتماد به نفس و ترویج روحیه خودباوری در بین هموطنان، می‌توانند زمینه‌ساز گذر از این مسیر و حرکت به سمت فتح قله‌های تعالی، پیشرفت، سربلندی و سعادت باشند.
با یاد شهدای عرصه خبر و رسانه به ویژه شهید محمود صارمی، بار دیگر ضمن تبریک هفدهم مردادماه و روز خبرنگار به تمامی صاحبان اندیشه، فکر و آگاهی، خبرنگاران، روزنامه‌نگاران، عکاس خبرنگاران، دبیران و مدیران مسئول رسانه ها، امیدوارم در عرصه خطیر اطلاع رسانی و استمرار همکاری‌ها با یخش کشاورزی، بیش از پیش موفق باشید.