به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات ژنتیک و اصلاح نژاد ماهیان سردآبی شهید مطهری یاسوج به نقل از موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در دومین روز از شورای مدیران موسسه عملکرد و اولویت های مرکز تحقیقات ژنتیک و اصلاح نژاد ماهیان سردآبی شهید مطهری یاسوج مورد بررسی قرار گرفت.
دکتر حافظیه، طبق روال هر مرکز، ابتدا توضیحاتی در ارتباط با عملکرد مرکز تحقیقات ژنتیک و اصلاح نژاد ماهیان سردآبی شهید مطهری-یاسوج، در سال گذشته ارائه و درباره تعداد محققان مرکز، بروندادهای تحقیقی و ترویجی انواع پروژه های بنیادی و خاص، توضیح داد.
دکتر حسین زاده، گفت: امسال مرکز یاسوج باید حداقل برای یک یا دو پروژه، برونداد تحقیقی ترویجی را به ثبت برساند. همچنین انتظار می رود قرارداد با بخش خصوصی، مورد توجه قرار بگیرد.
دکتر شریف روحانی، توجه به اصلاح نژاد قزل آلا را از مهمترین مسائل پیش رو دانست و عنوان کرد: تدوین برنامه اصلاح نژاد این ماهی، مهمترین کار انجام شده در این خصوص است.
دکتر صلاحی، رئیس مرکز، از انعقاد قرارداد همکاری با پژوهشکده انزلی، مشارکت در شبکه آبزی پروری، همکاری با شیلات استان فارس و همکاری قریب الوقوع با یکی از کارخانه های خوراک آبزیان، خبر داد.
دکتر بهمنی، در این باره گفت: ترسیم استراتژی خاص برای آن مرکز بسیار ضروری است که در این زمینه باید با اتحادیه ها و نمایندگان بخش خصوصی همکاری شود.
توجه به موضوع خوداتکایی در تولید تخم چشم زده قزل آلا با محوریت اصلاح نژاد، همکاری بیشتر با شبکه آبزی پروری، تعریف تحقیقات بیشتر در زمینه اصلاح نژاد و ارائه چارچوب عملیاتی در این خصوص، از مهمترین پیشنهادهای ارائه شده توسط دکتر بهمنی بود.