به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات ژنتیک و اصلاح نژاد ماهیان سردآبی شهید مطهری یاسوج در آیینی با حضور مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد ، رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان، رئیس مرکز تحقیقات ژنتیک و اصلاح نژاد ماهیان سردآبی شهید مطهری یاسوج، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان و مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد ما بین این مرکز و هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی یاسوج تفاهم نامه همکاری برقرار گردید
بر اساس این تفاهم نامه 2 استخر اختصاص یافته جهت مزرعه آموزشی و تحقیقاتی رشته تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی افتتاح و تحویل این هنرستان شد.
دکتر کشاورز رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: با تعامل خوب آموزش‌ و پرورش و مرکز تحقیقات کشاورزی و مرکز تحقیقات ژنتیک و اصلاح نژاد ماهیان سردآبی شهید مطهری یاسوج زمینه برای توسعه رشته های این هنرستان از سال تحصیلی آینده فراهم می شود.
در ادامه این آیین رئیس مرکز تحقیقات ژنتیک و اصلاح نژاد ماهیان سردآبی شهید مطهری یاسوج از همکاری این مرکز برای آموزش عملی دانش آموزان هنرستان کشاورزی یاسوج خبر داد و گفت: مرکز تحقيقات ماهیان سردآبی ظرفیتهای بسیار خوبی در حوزه تحقيقاتی داشته و آماده هر گونه همکاری برای کمک به تربیت نیروی انسانی در رشته شیلات هنرستان کشاورزی می باشد.
دکتر صلاحی افزود: مرکز تحقیقات ژنتیک و اصلاح نژاد ماهیان سردآبی از پیشرفته ترین و مجهزترین دستگاههای آزمایشگاهی برخوردار است که در فرآیند پیچیده چرخه تکثیر وتولید ماهیان سردآبی می توان آموزشهای لازم را جهت ارتقاء دانش تخصصی به دانش آموزان آموزش داد.
وی با بیان اینکه استان کهگیلویه وبویراحمد سومین استان از نظر تولید ماهی قزل آلاست، گفت: با توجه به شرایط آب هوایی و وجود آبهای فراوان می توان با تربیت نیروی متخصص در رشته تکثیر پرورش ماهیان سردآبی گام مهمی در راستای تولید و اشتغال در این بخش برداشته شود.
رئیس مرکز تحقیقات ژنتیک و اصلاح نژاد ماهیان سردآبی شهید مطهری یاسوج با ابراز خرسندی از بازدید مدیرکل آموزش وپرورش استان و مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد از این مرکز اظهار امیدواری کرد با تعامل خوب با مجموعه مرکز تحقیقات و آموزش وپرورش شاهد کمک به مسیر توسعه رشته های هنرستان کشاورزی و تربیت نیروی انسانی ماهر در این بخش باشیم.
مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد نیز از همکاری مرکز تحقيقات کشاورزی و مرکز تحقیقات ژنتیک و اصلاح نژاد ماهیان سردآبی شهید مطهری یاسوج با آموزش وپرورش در زمینه تقویت و توسعه‌ هنرستان‌ کشاورزي تقدیر کرد.
کورش دلشاد افزود: با افتتاح مزرعه آموزشی تحقیقاتی هنرستان کشاورزی گام مهمی در راستای آموزش‌های عملی به دانش آموزان برداشته می‌شود.
درادامه این آیین مدیرکل آموزش وپرورش استان به همراه دیگر مسئولان از بخشهای مختلف تولید وتکثیر ماهیان سردآبی و آزمایشگاههای این مرکز بازدید و از نزدیک در جریان فعالیتهای تحقیقاتی آن قرار گرفتند.
در پایان این افتتاحیه ازرئیس مرکز تحقیقات ژنتیک و اصلاح نژاد ماهیان سردآبی شهید مطهری یاسوج و اساتید رشته شیلات هنرستان کشاورزی یاسوج(آقایان فلاحت و حسینی) تجلیل شد.