به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات ژنتیک و اصلاح نژاد ماهیان سردآبی شهید مطهری یاسوج و به نقل از موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، رئیس مرکز تحقیقات ژنتیک و اصلاح نژاد ماهیان سردآبی شهید مطهری یاسوج، با بیان اینکه دو فقره پروژه بنیادی در این مرکز طی شش ماه گذشته انجام شده، گفت: تحقیقات در خصوص بیماری باکتریایی دهان قرمز قزل آلای پرورشی، ارزیابی میزان تجمع فلزات سنگین در رسوبات، طراحی و استقرار سیستم ایزو در آزمایشگاه‌های مراکز تابعه، ضوابط و معیارهای تولید خوراک بهینه جهت تغذیه آبزیان پرورشی و چند مورد دیگر از پروژه‌های شاخص مرکز می باشد.
دکتر صلاحی، افزود: چاپ چهار مقاله علمی پژوهشی، یک جلد کتاب، دو مقاله علمی ترویجی، اخذ فروست برای یک گزارش علمی و هفت مورد حضور در کنفرانس های بین المللی، از دیگر مواردی است که می‌توان به آنها اشاره کرد.
به گفته دکتر صلاحی، مرکز تحقیقات ژنتیک و اصلاح نژاد ماهیان سردآبی شهید مطهری یاسوج، در ۶ ماه گذشته، برگزاری روز مزرعه و سه مورد اجرای طرح های ترویجی، دو نشست ترویجی با اتحادیه‌ها و سه مورد جلسات کارگروه ترویج از دیگر فعالیت‌های مرکز به شمار می‌رود.
در ادامه، دکتر بهمنی، ضمن تاکید بر هدفمندسازی فعالیت‌های آن مرکز برای آینده، گفت: فعالیت‌های اصلاح نژادی و تلاش برای ایجاد شبکه مرتبط با خودکفایی در تولید تخم چشم زده، از مهم‌ترین مواردی است که مرکز یاسوج می‌تواند جزو برنامه‌های اصلی خود قرار دهد.
تشکیل کارگروه‌های ملی در حوزه اصلاح نژاد و تولید تخم چشم زده با محوریت مولدین قزل آلای عاری از بیماری، مشارکت حداکثری با بخش خصوصی، افزایش ارتباطات بین المللی در حوزه اصلاح نژاد و همکاری بیشتر با مرکز تنکابن، از مهمترین مواردی بود که دکتر بهمنی بر لزوم عمل به آنها تاکید کرد