به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات ژنتیک و اصلاح نژاد ماهیان سردآبی شهید مطهری یاسوج، به نقل از خبرگزاری فارس، میثم صلاحی در دیدار رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان و مدیر هنرستان کشاورزی یاسوج گفت: مرکز تحقیقات و اصلاح نژاد شهید مطهری یاسوج سال‌های گذشته همکاری خوبی با هنرستان کشاورزی یاسوج داشته‌ که این همکاری استمرار داشته و هیچ منع و محدودیتی برای کمک به آموزش دانش آموزان در سال تحصیلی جاری نخواهیم داشت.
وی با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی در بخش شیلات کمک بزرگی به توسعه استان در این بخش خواهد کرد گفت: این مرکز در زمینه دروس عملی نیز از همه ظرفیت‌ها برای ارتقا دانش تخصصی دانش‌آموزان استفاده خواهد کرد.
رئیس مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان نیز در این جلسه با تقدیر و تشکر از مرکز تحقیقات اصلاح نژاد ماهیان سردآبی شهید مطهری یاسوج گفت: همه ما در یک راستا حرکت می‌کنیم و تلاش برای تربیت نیروی انسانی سرمایه‌گذاری است که راه اندازی هنرستان کشاورزی فرصت خوبی برای کمک به تربیت کشاورزان آینده است.
کاووس کشاورز با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی برای توسعه بخش شیلات دارد گفت: ارتباط بین مجموعه هنرستان کشاورزی و مرکز تحقیقات ژنتیک و اصلاح نژاد کمک بزرگی به تربیت نیروی انسانی در این بخش خواهد بود.
سید ولی موسوی مدیر هنرستان کشاورزی حضرت آیت‌الله ملک‌حسینی نیز تاسیس هنرستان کشاورزی را اقدامی ماندگار و ارزشمند برای توسعه استان دانست وگفت: یکی از محورهای توسعه استان بخش کشاورزی است که انتطار می‌رود برای تربیت نیروی متخصص و خلاق، مرکز تحقیقات کشاورزی و مرکز تحقیقات ژنتیک و اصلاح نژاد شهید مطهری یاسوج هنرستان‌ کشاورزی را یاری کنند.
وی خواستار استفاده از امکانات و ظرفیت‌های مرکز تحقیقات ژنتیک و اصلاح نژاد برای بخش شیلات شد و گفت: چند حوضچه از استخرهای مرکز تحقیقات در اختیار هنرستان قرار گیرد تا آموزش همراه با تولید در این هنرستان نیز برای دانش‌آموزان عملی شود.
در پایان پس از بازدید از امکانات مرکز تحقیقات مقرر شد سه حوضچه در مرکز تحقیقات شهید مطهری در اختیار هنرستان کشاورزی یاسوج قرار گیرد.