به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات ژنتیک و اصلاح نژاد ماهیان سردآبی شهید مطهری یاسوج روز دوشنبه مورخ 1399/03/19جناب آقای دکتر بهمنی ریاست محترم موسسه به همراه اقایان دکتر حافظیه معاون پژوهش و فناوری و دکتر قائدنیا معاون برنامه ریزی و پشتیبانی جهت بررسی روند اجرای طرح ملی اصلاح نژاد ماهی قزل آلای رنگین کمان از این مرکز بازدید نموده و از نزدیک بخش های مختلف از جمله سرچشمه، سالن اصلاح نژاد، سالن های مختلف انکوباسیون، پرورش لاروی و بچه ماهی و آزمایشگاههای مرکز را بازدید نموده و رهنمودهای لازم برای فعال سازی و بهره برداری از ظرفیت های موجود را پس از دریافت گزارشات ارائه نمودند. در ادامه ایشان ضمن آشنایی با پرسنل تحقیقاتی، پشتیبانی و خدماتی مرکز، در یک نشست دوستانه به شنیدن مشکلات و درخواست های پرسنل پرداخته و ضمن بیان راهکارهای موجود جهت حل مشکلات، اظهار امیدواری نمودند، در آینده ای نزدیک مشکلات موجود مرتفع خواهد شد. لازم به ذکر است در ادامه این نشست حکم آقای دکتر صلاحی اردکانی به عنوان ریاست مرکز تقدیم ایشان گردید و از زحمات دکتر قائدی ریاست قبلی مرکز قدردانی بعمل آمد.
در ادامه دکتر بهمنی به اهمیت برنامه اصلاح نژاد ماهی قزل آلای رنگین کمان و عملیاتی نمودن این طرح بزرگ در مرکز اشاره و در جلسه ای که با پرسنل تحقیقاتی مرکز برگزار گردید روند اجرای برنامه ملی اصلاح نژاد و میزان اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل فاز اول طرح مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین عملکرد پژوهشی مرکز در سال 1398 و پیش بینی های انجام شده برای سال 1399 ارائه و بررسی گردید.
دکتر بهمنی در جلسه ای جداگانه که با حضور آقای مهندس صمیمی معاون اقتصادی استانداری، مهندس تاج الدینی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان و دکتر شهابی فر معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار گردید، ضمن بیان اهمیت اجرایی نمودن برنامه ملی اصلاح نژاد و مزایای عملیاتی شدن این طرح برای استان و کشور، بیان نمودند که اجرایی نمودن این طرح بزرگ نیازمند کمک و همکاری مالی موسسه و نهادهای استانی می باشد. مسئولین استانی نیز ضمن حمایت از این طرح مهم و استراتژیک به دلیل قطع وابستگی به کشورهای خارجی در زمینه تامین تخم چشم زده، قول مساعد دادند از تمام ظرفیت های استانی جهت تسریع در اجرای طرح مذکور استفاده نمایند.